سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارتر مردم به بخشودن ، تواناترشان است به کیفر نمودن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :4
کل بازدید :44277
تعداد کل یاداشته ها : 84
103/2/11
1:30 ص

سکونت گاه‌های غیررسمی در بومهن یکی از معضلات اساسی شهرستان پردیس است

فرماندار پردیس در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهرستان پردیس گفت: پردیس، یک شهر جدید است و برای اهتمام به این شهر، باید در کنار توسعه زیرساخت‌های عمرانی، به زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی آن نیز توجه کنیم.

به گزارش صبح پردیس، جلسه مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهرستان پردیس، صبح امروز دوشنبه با سفر محسنی‌بندپی، استاندار تهران به این شهرستان در محل پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد.

امیرالله حقیقی، فرماندار شهرستان پردیس، در این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این شهرستان، اظهار داشت: جمعیت پردیس بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 95، حدود 170هزار نفر اعلام شده که با توجه به سیل‌ مهاجرت‌های اخیر، این جمعیت، امروز تا 300 هزار نفر، ارزیابی می‌شود.

وی افزود: شهر پردیس، یک شهر جدید است و برای اهتمام به این شهر، باید در کنار توسعه زیرساخت‌های عمرانی، به زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی آن نیز توجه کنیم.

مقام عالی دولت در شهرستان پردیس عنوان داشت: باید توجه داشت که باید نسبت به پیوستگی آحاد جامعه در پردیس حساس باشیم، چرا که اگر این شهر تنها به عنوان خوابگاه شهروندان مطرح باشد، هیچ علقه و ارتباطی میان شهر و شهروندان برقرار نخواهد شد.

حقیقی یادآور شد: با اقدامات جدیدی که انجام گرفته، مسکن 100هزار نفری در حال آماده‌سازی است که باید نسبت به فراهم‌آوری زیرساخت‌های آن، توجه ویژه داشته باشیم. اساسا باید رویکرد مبتنی بر پایداری اجتماعی در شهر جدید پردیس، مبنا قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بومهن هم شهری مهاجر پذیر است، تصریح کرد: امروز در بومهن با مشکلاتی در رابطه با حاشیه‌نشینی مواجه هستیم که اگر این مسئله را به پیوست بایسته‌های فرهنگی آن نبینیم، در آینده نزدیک دچار مشکل خواهیم شد. سکونت‌گاه‌های غیررسمی در بومهن مانند اوزون‌تپه و شهرک امام خمینی، از مناطق آسیب‌پذیری هستند که باید توجه به مسائل فرهنگی آن را مبنا قرار دهیم و یکی از معضلات اساسی شهرستان پردیس است.

فرماندار پردیس در ادامه، اشاره‌ای نیز به لزوم هم‌افزایی سمن‌ها در این شهرستان داشت و افزود: مجموع 11 سمن در پردیس داریم که امیدواریم بر تعداد این سازمان‌ها افزوده شده تا بتوانیم با همیاری با عموم مردم نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.

حقیقی با بیان اینکه بارگذاری جمعیت در شهرستان پردیس برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی را می طلبد، خاطرنشان کرد: 6 جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی در شهرستان پردیس برگزار شده است و بالغ بر 60 مصوبه داشته است و ورژانس اجتماعی شهرستان پردیس نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

وی با بیان اینکه 99 درصد ادارات مستقر در شهرستان پردیس در ساختمان های استیجاری مشغول خدمات رسانی هستند، گفت: 85 درصد مساحت شهرستان پردیس در عرصه محیط زیست قرار دارد و این وضعیت، شرایط را برای سرمایه گذاران در بخش های ورزشی و صنعتی دشوار کرده است


  
  

کلنگ‌زنی هزار میلیارد تومان پروژه‌های مشارکتی مسکن مهر پردیس در دهه فجر

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به حل مشکلات پیمانکار کوزو و خرید نصبیات فاز 11 پردیس، گفت: هزار میلیارد تومان پروژه‌های مشارکتی در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش بیان ملی اظهار کرد: با عنایت وزیر راه و شهرسازی و مهندس طاهر خانی معاون ایشان، تمام ظرفیت‌ها و منابع شرکت عمران  پردیس به تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پردیس اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: بنابراین تمامی زمین‌ها و اراضی مستعد فروش و مشارکت در بخش‌های ساخت، زیربنایی و روبنایی هزینه خواهد شد تا از ظرفیت‌های درونی خود شرکت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی بتوان پروژه‌ها را تکمیل کرد.

*حل مشکلات پیمانکار کوزو و خرید نصبیات فاز 11 پردیس

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ادامه داد: نخستین موضوعی که بعد از ورود به شرکت عمران پردیس به آن ورود کردیم، فعال‌کردن پروژه‌های مسکن مهر بوده است.

هدایت ادامه داد: در ابتدا مشکلات پروژه 33 هزار واحدی کوزو که موضوعی چند ساله بوده را حل کردیم و در همین راستا شخص مدیرعامل این شرکت از همان نخستین روز در سایت مستقر شده است. در همین مدت کم شرکت کوزو حدود 50 میلیارد تومان در بخش نصبیات خرید انجام داده و وارد کارگاه کرده است.

وی بیان کرد: با این شرکت برنامه‌های زمان‌بندی هم در بخش ریالی و هم در بخش فیزیکی توافق شده و تا پایان سال 98، کل پروژه به مالکان محترم تحویل داده خواهد شد.

*کلنگ‌زنی هزار میلیارد تومان پروژه‌های مشارکتی مسکن مهر پردیس در دهه فجر

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: در کنار این توافقات در ساخت واحدها، بحث تکمیل روبناها در فاز 11 پردیس را نیز در دستور کار قرار دادیم.

هدایت خاطرنشان کرد: تمام مراکز محلات شامل مدرسه، مسجد، سرای محله، درمانگاه و پارک در این فاز را با شرکت کوزو مشارکت کردیم تا بتوانیم از محل تهاتر واحدهای تجاری، کل روبناها را نیز تکمیل کنیم.

وی گفت: در همین راستا بالغ‌بر هزار میلیارد تومان پروژه‌های مشارکتی را در دهه مبارک فجر کلنگ خواهیم زد تا بتوانیم در کنار افتتاح واحدها، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی را نیز داشته باشیم.

*توافق تکمیل زیرساخت‌های فاز 8، 5 و 9 جدید شهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: برای تکمیل زیرساخت‌ها در فاز 8 پردیس، با یک شرکت بزرگ توانمند، توافقی به ارزش 400 میلیارد تومان امضا کردیم تا در این فاز هم بتوان همانند فاز 11 پردیس، خدمات اولیه را در کنار ساخت واحدها، تکمیل کنیم.

هدایت ادامه داد: برای حل مشکلات در فاز 5 پردیس و فاز 9 جدید پردیس جلسات متعددی با انجمن انبوه‌سازان برگزارشده و به توافقاتی با این شرکت دست‌یافتیم.

وی گفت: در همین راستا بخش زیربنایی و روبنایی کل پروژه که جزو تعهدات این شرکت بوده، اقاله شده و یک شرکت توانمند بعد از تجهیز کارگاه، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. با این تصمیمات و توافقات انجام‌شده، آماده‌سازی و محوطه‌سازی در فازهای 8، 5 و 9 جدید طی هفته‌های آینده از سر گرفته خواهد شد.

*اتمام پروژه‌های مسکن مهر پردیس در سال 98 در صورت تصویب ردیف‌های بودجه

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ادامه داد: از نمایندگان محترم انتظار داریم تا بتوان ردیف‌های اعتباری که در بودجه سال 98 در لایحه دولت دیده شده است، را به تصویب رساند که در این صورت باید انتظار سال بسیار خوبی را برای پردیس به ویژه تکمیل مسکن مهر در این شهر داشت.

هدایت ادامه داد: با اجازه شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، ما می‌توانیم برای اولین بار در تاریخ مسکن مهر، از منابع داخلی خودمان در بخش ساخت هزینه کنیم.

وی تأکید کرد: همچنین به دنبال مصوبه‌ای هستیم تا بتوان منابعی که قبلاً در ساخت روبناها و زیربناهای مسکن مهر هزینه شده را بازگردانیم تا بتوان از آن منابع نیز جهت تکمیل پروژه‌ها استفاده کرد که کمک خوبی به سازندگان و مالکان مسکن مهر خواهد بود.

*کلنگ‌زنی مترو پردیس در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل شرکت عمران پردیس بیان کرد: مترو جزو اولویت‌های ویژه شرکت عمران است و در حال پیگیری و نهایی کردن کارها هستیم تا به لطف خدا بتوان به‌زودی شاهد کلنگ زنی این پروژه بزرگ بود.

وی گفت: همچنین باید تشکری ویژه از دادستان و ریاست دادگستری شهرستان داشته باشیم که با احضار سازندگانی که به تعهدات خود عمل نکردند، باعث شدند تا بخشی از آن‌ها کارگاه‌های خود را فعال کنند


  
  

مدیرعامل شرکت عمران پردیس:

اطلاع‌رسانی پیامکی برای متقاضیان از دو هفته آینده

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به تعداد 7 هزار و 500 متقاضی پردیس که تا کنون واحدی برای آن‌ها تخصیص نیافته است گفت: خوشبختانه در حال حاضر از این تعداد برای 4 هزار نفر از پروژه‌های در حال ساخت فاز 8 پردیس ظرفیت‌سازی شده است.

به گزارش بیان ملی پردیس ، هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس با تأکید براینکه عملیات اجرایی پروژه‌های پردیس با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی سرعت بیشتری گرفته و تمام بخش‌های متوقف شده فعال شده‌اند، گفت: خوشبختانه با ورود جدی دادستانی به حوزه پروژه‌های راکد و پیمانکاران متخلف، 5 مورد از 8 پروژه غیرفعال باقیمانده در پردیس نیز فعال و مجددا کار خود را از سر گرفتند.

هدایت با بیان اینکه 8 پروژه مذکور متعلق به فازهای 8، 5 و 9 بوده‌اند ادامه داد: در حال حاضر 3 پروژه به صورت غیرفعال باقی مانده است که در حال مذاکره و پیگیری از طریق دادستانی هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد 7 هزار و 500 متقاضی پردیس که تا کنون واحدی برای آن‌ها تخصیص نیافته است گفت: خوشبختانه در حال حاضر از این تعداد برای 4 هزار نفر از پروژه‌های در حال ساخت فاز 8 پردیس ظرفیت‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در این باره افزود: قطعا برای هیچ یک از متقاضیان مذکور اجباری وجود ندارد تا برای دریافت واحد به پرند یا هشتگرد مراجعه کنند، بلکه پیشنهاد ما برای این موضوع جهت تسریع در روند تحویل واحد برای افراد بود.

به گفته وی درحال حاضر تعداد 2 هزار و 500 نفر از این افراد همچنان وضعیتشان مشخص نیست که در حال تعیین تکلیف و حل مشکلات معارض‌دار هستیم تا هرچه سریعتر مسائل مربوط به این بخش نیز برطرف شود.

هدایت در این خصوص تأکید کرد: مردم نگران نباشند، قطعا در تلاشیم تا پروژه‌های آن دسته از متقاضیان که از سیستم حذف نشده‌اند را مجددا فعال و به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در ادامه سخنان خود از آمادگی سیستم پاسخگویی در این شرکت برای ارائه اطلاعات به متقاضیان خبر داد و گفت: تا 15 روز آینده سیستم شفاف اطلاع‌رسانی بین ما و متقاضیان ایجاد شده و آن‌ها می‌توانند علاوه بر مراجعه به کارگزاری به صورت هفتگی و از طریق پیامک از آخرین وضعیت پروژه‌های خود آگاه شوند.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: تا 20 روز آینده حدود 800 میلیارد تومان پروژه روبنایی در شهر جدید پردیس با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی خواهد شد که اتفاق بسیار خوبی در عرصه خدمات‌رسانی به مردم خواهد بود.

منبع: ایلنا


  
  

سد های لارو لتیان آب شرب مسکن مهر را تامین می کنند

سد های لارو لتیان آب شرب مسکن مهر را تامین می کنند

بیان ملی پردیس / نوید عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته بین وزرای مسکن و نیرو در خصوص تامین آب شرب سالم فازهای 5،8، 11 و 9مقررشد زیر ساخت‌های آب و فاضلاب توسط شرکت عمران شامل؛ خطوط انتقال، مخزن ذخیره، شبکه توزیع آب، ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه فاضلاب در تعهد شرکت عمران شهر جدید پردیس و نصب انشعابات بر عهده شرکت آب و فاضلاب باشد.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت تامین 2400 لیتر بر ثانیه آب شرب سالم برای شهرهای پردیس ، بومهن، خاطر نشان کرد: با توجه به بارگذاری جمعیت و پیش بینی افزایش جمعیت شهرستان، عملیات انتقال آب از کلان به سد لار و از سد لار به شهرستان توسط شرکت آب منطقه ای استان در حال اجرا است.
سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرماندار با بیان لزوم احداث تصفیه خانه جدید اظهار کرد :قبل از احداث مسکن مهر پردیس، پیش بینی شرکت آب و فاضلاب برای شهرهای پردیس، بومهن و رودهن ظرفیت 1000 لیتر بر ثانیه بود، بر اساس تفاهم نامه سال 93، تصفیه خانه با ظرفیت 500 لیتر بر ثانیه توسط شرکت عمران احداث و به شرکت آب و فاضلاب تحویل داده شد.
وی در ادامه افزود: ظرفیت تصفیه خانه با اصلاحاتی به 800 لیتر بر ثانیه افزایش داده شد و ساخت تصفیه خانه اضطراری با ظرفیت به 300 لیتر بر ثانیه،یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای رسیدن به ظرفیت استاندارد تعیین شده بود و امروز این تصفیه خانه با ظرفیت 1100 لیتر بر ثانیه پاسخگوی نیاز فعلی شهرستان است.
سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری پردیس با بیان اینکه زمین تصفیه خانه جدید از سوی شهرداری پردیس تامین شده اظهار داشت: در مجاورت تصفیه خانه فعلی عملیات ساخت دو مدول 800 و 1200 لیتر بر ثانیه پس از انتخاب پیمانکار اجرایی خواهد شد.
عباسی با اشاره به شرایط آبرسانی به فازهای 5، 8 و 11 اظهار داشت: مخازن و خطوط انتقال فاز 5 هنوز تکمیل نشده و بر اساس توافق صورت گرفته بین شرکت آب و فاضلاب و شرکت عمران شهر جدید پردیس آب شرب ساکنان فاز 5 مسکن مهر تا زمان تکمیل شبکه آبرسانی از فاز 2 شهر پردیس تامین می شود.
وی گفت: شبکه آبرسانی فاز 8 تکمیل شده و ساکنان مشکلی برای تهیه آب شرب ندارند، آبرسانی فاز 11 در محله ایرانشهر باتوجه تکمیل و بهره برداری مخزن در حال انجام است ولی به دلیل عدم تکمیل زیر ساخت ها در زون 5و محله یاس آبرسانی با تانکر انجام می شود، پس از تکمیل زیر ساخت‌ها مشکل آبرسانی ساکنان این فاز مرتفع خواهد شد.
شهرستان پردیس که در شرق پایتخت قرار دارد بر اساس آمار سال 95، 170 هزار نفر جمعیت دارد و پس از بارگذاری کامل جمعیت مسکن مهر افزون بر 600 هزار نفر می رسد.

 


  
  

بررسی راهکار های تامین آب شرب و کشاورزی پایدار برای دو روستای شهرستان پردیس

بررسی راهکار های تامین آب شرب و کشاورزی پایدار برای دو روستای شهرستان پردیس

بیان ملی پردیس / مدیر امور آب تهران بزرگ و روسای ادارات آب و فاضلاب روستایی، حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب شهری شهرستان در این جلسه حضور داشتند و پیرامون چگونگی تامین و انتقال آب برای پاسخگویی به نیاز شرب و کشاورزی و دامداری دو روستای واصفجان و هیزم دره بخش بومهن تبادل نظر و اتخاذ راهکار شد.
در این جلسه مقرر شد دو حلقه چاه در محدوده روستای واصفجان از آبفای شهری به آبفای روستایی تحویل تا نیاز آبی روستا برطرف شود همچنین برگزاری جلسه مشارکتی با اعضای شورای اسلامی و اهالی این روستا در رابطه با نحوه آبرسانی و هزینه های تحمیل شده در دستور کار قرار گیرد.
تحویل سیستم آب شرب روستای واصفجان به آبفای روستایی، ارائه درخواست حق آبه از سوی کشاورزان این روستا به جهاد کشاورزی و همچنین همکاری مدیریت امور آب تهران در این مورد و اتخاذ راهکاری مناسب در راستای رفع مشکل کشاورزان این دو روستا از جمله مصوبات این جلسه بود.
در این جلسه همچنین حاضرین بر اعطای تسهیلات بلاعوض و ارائه طرح های مشاوره ای و اجرایی توسط اداره جهاد کشاورزی پیرامون روش های نوین آبیاری به کشاورزان در این دو روستا برای افزایش بهره وری مصرف آب و کاهش نیاز بخش کشاورزی تاکید کردند.

 


  
  

رئیس پایگاه اورژانس پردیس خبر داد؛

نجات 6 شهروند بومهنی از گازگرفتی در شهرک امام رضا بومهن

رئیس پایگاه اورژانس شهرستان پردیس گفت: 6 عضو یک خانواده بومهنی از گازگرفتی در شهرک امام رضا بومهن با تلاش عوامل اورژانس نجات یافتند.

به گزارش بیان ملی ، نادر شایان رئیس پایگاه اورژانس شهرستان پردیس با اعلام خبر گازگرفتی اعضای یک خانواده اظهار داشت: با تلاش پرستاران اورژانس 115 شهرستان پردیس، 6 عضو یک خانواده بومهنی از گازگرفتگی نجات یافتند.

وی افزود: به دنبال اطلاع از گازگرفتگی یک خانواده 6 نفره که پدر، مادر و 4 فرزند که از یک تا 11 ساله در منطقه شهرک امام رضا (ع) شهر بومهن همکاران پایگاه اورژانس شهرستان به فوریت در محل حاضر شدند و با اکسیژن‌تراپی، مداخلات درمانی و… اعضای خانواده را از حالت حاد خارج کردند.

رئیس پایگاه اورژانس شهرستان پردیس بیان داشت: اعضای این خانواده به جهت تکمیل مراحل درمانی توسط بالگرد اورژانس به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.

منبع: فارس


  
  

 بازدید شبانه مسئولان از مشکلات مردم اوزون تپه بومهن + فیلم

شهرداری بومهن، شهرک اوزون تپه را علیرغم داشتن جمعیت بالا فاقد کاربری مسکونی می‌داند و خدمات اولیه را به این منطقه نمی‌دهد و اکنون شهرک اوزون تپه بومهن در خاموشی به سر می‌برد.

به گزارش بیان ملی ، منطقه‌ای جدا مانده در بومهن به نام شهرک امام رضا (ع) یا اوزون تپه بومهن سابق که در قلب شهر بومهن واقع شده طی ماه‌های اخیر با مشکلات زیادی روبه‌رو شده که باعث نارضایتی و مشکلات زیادی برای ساکنین شده است.

از روز 8 تا 14 آذرماه سال جاری به مدت 7 شبانه‌روز، 600 خانوار ساکن شهرک امام رضا (ع) بدون برق شبانه‌روز را طی کردند که با حضور مسؤولین و رایزنی‌های به عمل آمده با نصب ترانس 350 (کاوا) برق متصل شد.

در آن برهه زمانی شهروندان و نمایندگان این شهرک تعهدنامه‌ای را امضا کردند که در صورت ادامه استفاده بیش‌ازحد از برق و سوختن ترانس، ساکنین خود تجهیزات را خریداری و نصب کنند.

متأسفانه از چهارشنبه هفته گذشته ترانس نصب شده بازهم سوخت و 600 خانواده با فرزندان خود که اکثراً محصل و در فصل امتحانات هستند، در تاریکی و سرما زندگی می‌کنند و بسیاری نیز از تحصیل بازماندند.

ساکنین این منطقه که طی 27 تا 30 سال گذشته در این منطقه ساکن شدند و به دلیل اینکه این منطقه جزو اراضی بنیاد مستضعفین بود، فاقد هرگونه خدماتی بودند که پس از رایزنی‌ها و جلساتی که شهرداری با بنیاد مستضعفین برگزار کرد این منطقه تحویل شهرداری و در طرح تفصیلی به فضای سبز تبدیل شد.

برق اوزون تپه بومهن

به همین دلیل شهرداری این منطقه را جزیی از شهر نمی‌داند و منطقه مسکونی فوق را فاقد کاربری مسکونی می‌داند و خدمات اولیه به این منطقه داده نمی‌شود.

طی چهار شبانه‌روز گذشته ساکنین بازهم با نفت و یا چوب گرمایش منازل خود را تأمین می‌کردند که امیدوار هستند با حضور مسؤولین و نمایندگان این مشکل رفع شود.

علیرضا احمدوند رئیس اداره برق شهرستان پردیس در این رابطه اظهار داشت: متأسفانه بازهم ترانس این شهرک براثر استفاده بیش‌از اندازه و ظرفیت سوخت که این اتفاق طی دو ماه گذشته برای دومین بار رخ‌داده است.

وی افزود: مقرر گردید ساکنین انشعابات غیرمجاز را قطع و استفاده از هیترهای برقی را محدود کنند که متأسفانه این اقدامات انجام نشد و ترانس این منطقه بازهم از کار افتاد.رئیس اداره برق شهرستان پردیس گفت: در زمانی که ترانس در این منطقه نصب می‌شد طی نشستی که با نمایندگان شهرک داشتیم متعهد شدند، در صورت تکرار این مسئله هزینه ترانس توسط ساکنین پرداخت شود.

احمدوند ادامه داد: نیمی از ساکنین این شهرک برق غیرمجاز مصرف می‌کنند که در این تعهدنامه مقرر شد ساکنین فاقد کنتور نسبت به تهیه و خریداری انشعابات اقدام کنند اما این اتفاق نیز رخ نداد.

رئیس اداره برق شهرستان پردیس تصریح کرد: ساکنین 1 تا 2 هفته رعایت مصرف بهینه را داشتند اما باز با عدم رعایت الگو مصرف، چهارمین ترانس این منطقه طی سال‌های اخیر از دور خارج و خسارت بسیاری به اداره برق وارد شد.

وی در خصوص تعامل با ساکنین منطقه که اکثر آن‌ها اکثراً از قشر ضعیف و مستضعف جامعه هستند برای یک تقسیط هزینه خریداری کنتور، اظهار کرد: بیش از نیمی از ساکنین این شهرک فاقد کنتور برق هستند، ما در سال 88 به حدود 200 واحد در این منطقه کنتورهای اقساطی 200 هزارتومانی را با پیش‌پرداخت 40 هزار تومان پرداخت واگذار کردیم اما از آن سال تاکنون مابقی اقساط را پرداخت نکردند.

احمدوند تصریح کرد: زمانی که ساکنین هزینه کنتور 200 هزارتومانی را با 40 هزار تومان پیش‌قسط پرداخت نکردند، طبیعی است کنتور دو میلیون تومانی را تقسیط کردن اشتباه و غیرمنطقی است.

رئیس اداره برق شهرستان پردیس بیان داشت: مطمئناً ساکنین برای بازپرداخت اقساط اقدام نخواهند کرد زیرا تا به امروز به‌صورت غیرمجاز برق مصرف می‌کردند و هزینه‌ای پرداخت نمی‌کردند و برخی از ساکنینی که دارای کنتور بودند مبالغ قبوض را پرداخت نمی‌کردند که با قطع کردن انشعابات به‌صورت غیرمجاز برق منازل خود را متصل می‌کردند.

وی افزود: برای نصب ترانس 400 (کاوا) نیاز به یکصد میلیون تومان هزینه است تا دیگر شاهد سوختن ترانس نباشیم اما این هزینه را نمی‌توانیم برای انشعابات غیرمجاز پرداخت کنیم.

احمدوند ادامه داد: قدم اول خریداری انشعاب توسط ساکنین است و در صورت تحقق این کار هرچه ترانس نیاز باشد برای منطقه نصب خواهیم کرد.

رئیس اداره برق شهرستان پردیس اظهار کرد: امروز توجیهی برای نصب ترانس جدید وجود ندارد و همچنین به دلیل متعهد شدن نمایندگان ساکنین این شهرک ما نمی‌توانیم ترانس جدیدی را با هزینه دولتی نصب کنیم.

برق اوزون تپه بومهن

نکته اینجاست در این برهه زمانی، فصل زمستان، فصل امتحانات و… کودکان چه گناهی دارند که باید در این سرما و تاریکی از تحصیل بازبمانند.

طی مدت قطعی اخیر برق 6 عضو یک خانواده براثر گازگرفتگی در این منطقه عزم بیمارستان شدند که پدر خانواده در خصوص این اتفاق اظهار کرد: به دلیل تاریکی هوا و نداشتن برق طی روزهای اخیر متوجه خارج شدن لوله خروجی آبگرمکن نشدیم.

وی گفت: متأسفانه خانواده بنده که سه دختر و یک پسر 1 تا 11 ساله به همراه همسرم عازم بیمارستان شدند که خوشبختانه الان در سلامتی به سر می‌برند.

گفتنی است شهرک امام رضا (ع) بومهن فاقد امکانات اولیه ازجمله آب، برق، گاز، راه، مسیرهای ارتباطی و… است و امیدواریم مسؤولین به فکر مردم و ساکنین باشند تا دوباره شاهد اتفاق دلخراشی برای شهروندان نباشیم هرچند مسؤولان ما ساکن این منطقه را شهروند نمی‌دانند.

*بازدید شبانه مسئولین استان از مشکلات مردم اوزون تپه بومهن

پس از انتشار گزارشی در خصوص قطعی چندروزه برق در منطقه اوزون تپه بومهن، مسؤولین استان شبانه به این منطقه رفتند تا از نزدیک از مشکلات مردم باخبر شده و درصدد رفع آن برآیند.

سیدفرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، احمد تواهن معاون عمرانی استاندار تهران، مرتضی حیدری مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران، علیرضا احمدوند رئیس اداره برق شهرستان پردیس و رضا خدادادی بخشدار بومهن از ساعت یک بامداد با حضور در منطقه درصدد رفع مشکل به وجود آمده برآمدند.

بنابراین گزارش مردم با حضور در منزل یکی از ساکنین سخنان، نظرات و انتقادات خود را برای مسؤولین تشریح کردند.

سپس سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طی یک سال و نیم گذشته بحث بازآفرینی منطقه ازون تپه را جزو اولویت‌های بومهن قرار دادیم که با تعامل بنیاد مستضعفین با شهرداری بومهن درصدد رفع مشکلات برآمدیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی این مدت هیچ‌گونه اقدامی برای ساماندهی از سوی شهرداری بومهن انجام نشده است، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر بومهن در دوره چهارم با حضور در این منطقه قول‌هایی برای ساماندهی و ارائه خدمات دادند که متأسفانه عملی نشد و ما به‌جای اول خود بازگشتیم.

وی بیان داشت: جلوگیری از استفاده برق غیرمجاز، عدم استفاده از هیتر برقی و… توسط نمایندگان شهرک پیگیری و تحویل به‌موقع و به‌اندازه نفت، سوخت جایگزین گاز توسط مسؤولین استانی پیگیری خواهد شد و همچنین اقساطی شدن هزینه خریداری انشعاب برق نیز به‌زودی اعمال می‌شود.

در ادامه احمد تواهن معاون عمرانی استاندار تهران نیز اظهار داشت: با نصب ترانس جدید مشکل اهالی به‌صورت دائمی حل نخواهد شد و پس از چند روز با توجه به اینکه تنها انرژی مورداستفاده ساکنین برق است، ترانس از دور خارج خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار گفت: در این راه بدون کمک اهالی شهرک و کمک هیئت‌مدیره، هیچ‌گونه اتفاق مثبتی متصور نیست و اگر اهالی مصرف برق را مدیریت و انشعابات غیرمجاز را قطع نکنند و این مسئله ادامه‌دار خواهد بود.

وی افزود: عده‌ای نیز با استفاده از این وضعیت اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز و نصب برق غیرمجاز می‌کنند که باعث ایجاد مشکل برای دیگر ساکنین می‌شوند.

تواهن ادامه داد: امیدواریم کسانی که در این شهرک از سال‌های دور ساکن هستند این موضوع را مدیریت کرده و خود به برق مصرفی شهرک نظم بدهند زیرا در غیر این صورت اگر مشارکت مردم نباشد از دست اداره برق، استانداری و دیگر دستگاه‌ها هیچ کاری بر نخواهد آمد.

معاون عمرانی استاندار تهران اضافه کرد: ساکنین در باید کنتور خریداری کنند زیرا در غیر این صورت این مشکل حل نخواهد شد و عده‌ای که برق غیرمجاز استفاده می‌کنند باعث می‌شوند در آینده نیز این مشکل ادامه خواهد شود.

تواهن با بیان اینکه انرژی گاز نیز فشار معینی دارد و در صورت استفاده بیش‌ازاندازه از دور خارج می‌شود، گفت: اهالی با انتخاب نماینده و پیگیری این موضوعات در پی تحقق خواسته‌هایشان باشند تا به لحاظ قانونی امورشان انجام شود.

وی افزود: انرژی برق آماده اتصال است اما در بحث گاز باید ساماندهی انجام و باید در زمان خاص خود انجام شود و ما به‌موازات بحث گاز را دنبال می‌کنیم اما اتصال برق در اولویت است.

معاون عمرانی استاندار تهران بیان داشت: با در دست گرفتن مدیریت شهرک توسط نماینده‌ها و با همراهی فرمانداری، شهرداری، بخشداری، استانداری و… این مشکل را حل خواهیم کرد.

برق اوزون تپه بومهن

تواهن اذعان داشت: شهرک امام رضا (ع) یا ازون تپه سابق در طرح بازآفرینی شهری اولویت اول است اما پروسه زمان‌بری است و باید در فرجه 3 ساله این منطقه ازنظر انرژی ساماندهی شود و این با کمک ساکنین محقق خواهد شد.

مرتضی حیدری مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نیز در ادامه با اشرافی که نسبت به منطقه داشت، اظهار کرد: اتفاقات مختلفی که در این منطقه افتاده و جلسات متعددی برای ساماندهی، ارائه خدمات و… به ساکنان این شهرک طی سال‌های اخیر برگزار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در خصوص ساماندهی این منطقه، گفت: بحث ساماندهی این منطقه در مجال این جلسه نمی‌گنجد و در قدم اول باید در خصوص اتصال برق به اجماع نظر برسیم.

وی افزود: اگر از ساکنین همراهی نکنند بازهم برق‌های غیرمجاز ترانس را خواهد سوزاند و این ترانس در صورت خریداری انشعابات توسط ساکنین نصب خواهد شد.

حیدری افزود: نکته دوم بحث گاز است که با همراهی معاون عمرانی استاندار و برگزاری جلسه در استانداری در نقاطی که قابلیت انتقال دارند واگذار می‌شود زیرا طبق قانون مصوب سال 96 خدماتی مانند آب، برق و گاز باید ارائه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ادامه داد: با برقراری انشعاب گاز فشار بر روی این ترانس برق کاسته می‌شود و ترانس از کار نخواهد افتاد و به‌صورت موقت این مشکل حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: واقعیت مسئله مالکیت این منطقه است که اهالی اصرار دارند اینجا سکونتشان تبدیل به سکونتگاه رسمی و از غیررسمی بودن خارج شود.

حیدری تصریح کرد: با آزمایش خاکی که از این شهرک انجام شد مشخص گردید، با این شیوه نمی‌توان در این منطقه از اسکان یافت زیرا با بروز هرگونه اتفاقی مانند زلزله، سیل، رانش زمین و… با خطرات زیادی روبرو خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه پیشنهاد‌هایی برای ساماندهی این شهرک مطرح شده، اظهار کرد: طرح اول این بود که ساکنین در پایین‌دست این شهرک از قاعده تجمیع استفاده کنند زیرا در شهر قواره‌های 200 متر کمتر وجود ندارد و هر دو تا سه خانوار جمع شده بنا احداث کنند.

حیدری افزود: اهالی با کمک شهرداری و اعمال تخفیف عوارض ساختمان‌هایی احداث کنند که امروز نیز می‌توانند این اقدام را انجام دهند و از قاعده تجمیع استفاده کرده و حتی از تراکم‌های بیشتر نیز بهره ببرند.

برق اوزون تپه بومهن

وی ادامه داد: ساکنین پایین‌دست شهرک مشکلی برای سکونت ندارند زیرا با رانش زمین و هرگونه مشکل دیگری روبرو نیستند و طرح بازآفرینی شهری را در این منطقه اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بیان داشت: طرح بعدی احداث ساختمان‌های برای اسکان افراد مستضعف ساکن در این شهرک بود که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و… غیر بوده که این طرح آغاز و پیشرفت فیزیکی خوبی را دارد.

وی در خصوص گلایه ساکنین برای عدم تأمین به‌موقع و به‌اندازه نفت، اذعان داشت: با رایزنی با مسوولان بحث تحویل به‌موقع نفت را به ساکنین این منطقه در طی روزهای آتی و به‌صورت هفتگی خواهیم داشت و دیگر این مشکل را نخواهیم داشت.

رضا خدادادی بخشدار بومهن در ادامه این نشست، اظهار کرد: اولین اقدامی که باید برای رفع مشکلات این منطقه انجام شود ساماندهی شهرک است که نیازمند دستورات ویژه از استانداری است.

بخشدار بومهن گفت: ساماندهی ساخت‌وسازهای غیرمجاز است که باید در حوزه شهرستانی باید به آن رسیدگی شود و در ادامه موضوع برق را با کمک اداره برق استان و همکاری اهالی رفع کرد.

وی افزود: مشکل ما حدود 300 خانوار از قدیم در این منطقه ساکن شدند و 300 خانوار هم‌اکنون مستأجر هستند که آمار کلی را در اختیار داریم و مالکین و مستأجران را شناسایی کردیم.

بخشدار بومهن ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توانیم بحث انتقال آب و گاز را اجرا کنیم زیرا راه دسترسی ناایمن، نبود ایمنی در ساختمان‌ها، احتمال رانش زمین در این منطقه انتقال خدمات را غیرممکن می‌کند.

خدادادی با بیان اینکه برای اتصال برق نیازمند کمک اهالی برای رفع این مشکل هستیم، بیان داشت: در ابتدا ساکنین برای خریداری انشعابات با افزایش قیمت روبرو شدند که طی روزهای قبل برای خریداری انشعاب که مبلغ یک‌میلیون و 900 هزار تومان بود با رایزنی مسوولان تبدیل به یک‌میلیون و 400 هزار تومان شد.

وی تصریح کرد: تعداد کمی از ساکنین برای خریداری مراجعه کردند اما اکثراً درخواست تقسیط داشتند اما این در اختیار رئیس اداره برق شهرستان پردیس نبود و نمی‌توانستیم تقسیط کنیم.

بخشدار بومهن افزود: اگر ترانس جدید نصب کنیم بازهم این اتفاق و از دور خارج شدن ترانس رخ می‌دهد هرچه ترانس نصب کنیم باید روز بعد شاهد از دور خارج شدنش باشیم.

خدادادی ادامه داد: در این شهرک در فصل زمستان تمام منابع انرژی گرمایشی از طریق برق تأمین می‌شود و با هزینه‌های بالای نصب ترانس و استفاده از برق غیرمجاز نمی‌توانیم این روند را ادامه دهیم.

وی گفت: استفاده بیش‌ازحد ساکنین از برق غیرمجاز ادامه دارد و هر ترانس چند صد میلیون تومان هزینه دارد و با سوختن آن هزینه زیادی به اداره برق تحمیل می‌شود که باید همراهی ساکنین را برای خرید انشعاب را به‌صورت قسطی و با اخذ تعهد داشته باشیم تا به بحث ساماندهی شهرک برسیم.

در ادامه علیرضا احمدوند رئیس اداره برق شهرستان پردیس دلایل عدم نصب ترانس برق را سکونتگاه غیررسمی بودن این منطقه عنوان کرد و گفت: خدماتی طی 30 سال گذشته به این منطقه داده نشده و استاندار وقت دستورات لازم را برای خدمات‌رسانی در حوزه برق را صادر و کنتورهایی به‌صورت اقساط به ساکنان نصب اما اکثر مشترکین اقساط را پرداخت نکردند.

برق اوزون تپه بومهن

رئیس اداره برق شهرستان پردیس افزود: با توجه به ماده هشت قانون منع واگذاری خدمات به اراضی فاقد کاربری و سکونت‌گاه‌های غیررسمی موفق به ارائه خدمات نشدیم.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در سال 95 مصوبه‌ای را تحت عنوان کانون افراد استفاده کننده از انشعابات غیرمجاز داشتند که ماده 4 این اجازه را به ما داد تا در جهت ساماندهی ساخت‌وسازها انشعابات غیر دائم را با اخذ تعهد و تا زمان تعیین و تکلیف واگذار کنیم.

احمدوند با بیان اینکه پس از تعیین و تکلیف هزینه انشعاب به مشترکین بازگردانده می‌شود و در صورت اخذ مجوزهای لازم تبدیل به انشعاب دائمی می‌شوند، اضافه کرد: با دعوت از ساکنین متأسفانه معدود ساکنی برای دریافت کنتور مراجعه کرد و به دلیل اینکه تنها انرژی مورداستفاده گرمایشی در نبود گاز در این منطقه برق است که با این اقدامات فشار بالایی به ترانس‌ها وارد و از مدار خارج می‌شدند.

رئیس اداره برق شهرستان پردیس بیان داشت: سال گذشته دو ترانس، امسال نیز با شروع فصل سرما در سه شب متوالی سه ترانس از مدار خارج شد که پس از مدتی اقدامی نشد و پس از جلسات متعدد تعهدنامه‌ای برای ساماندهی و قطع کردن انشعابات غیرقانونی دادند اما عملی نشد.

وی اضافه کرد: تنها راه برای نصب ترانس جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و خریداری کنتور توسط ساکنین است که با دستور مدیران می‌توان با تقسیط و ارائه تعهد برق را متصل کرد.

منبع: خبرگزاری فارس


  
  

در جلسه کمیته فنی شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان پردیس مصوب شد: تعمیر و ایمن‌سازی پلهای عابر پیاده در مسیر جاده قدیم جاجرود

در جلسه کمیته فنی شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان پردیس مصوب شد: تعمیر و ایمن‌سازی پلهای عابر پیاده در مسیر جاده قدیم جاجرود

بیان ملی / این جلسه با هدف بررسی تخصصی طرح‌های ترافیکی برای ارائه به شورای حمل و نقل ترافیک و ارائه راهکارهایی به منظور برطرف سازی نواقص موجود در مباحث حمل و نقل و تردد شهرستان برگزار و در آن پیرامون وضعیت مقابله با سد معبر بارفروش های سیار، معابر نیازمند ایجاد سرعت گیر، وضعیت علائم راهنمایی و رانندگی در سطح شهرستان، نواقص روشنایی بلوار امام رضا(ع)، وضعیت کانال مسیل سعید آباد و جانمایی پارکینگ های عمومی و پایانه های جابجایی مسافران درون و برون شهری در پردیس و بومهن تبادل نظر صورت گرفت.
در این جلسه همچنین مقرر شد طرح شهرداری بومهن برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت به بوستان ها،  طرح های اصلاح ترافیکی مقابل بازار روز فاز دو در شهر پردیس و اصلاح هندسی میدان های عدالت و امام(ره) در شهر پردیس به شورای حمل و نقل ارائه شده و برنامه زمانبندی ایمن‌سازی و اصلاح پلهای عابر پیاده در مسیر جاده قدیم اجرایی شود.

منبع سایت فرمانداری

  
  

در نشست اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان پردیس مصوب شد؛

تعیین نحوه خدمات‌رسانی و برف‌روبی فازهای جدید شهر پردیس توسط شهرداری و شرکت عمران پردیس

همکاری شرکت عمران و شهرداری پردیس برای تعیین نحوه خدمات‌رسانی و برف‌روبی فازهای جدید شهر پردیس و تأمین دو دستگاه جرثقیل سبک و سنگین توسط شهرداری‌ها برای مواقع اضطراری از مصوبات نشست اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان پردیس بود.

به گزارش بیان ملی نشست اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان پردیس با حضور صادق بنیادی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار پردیس و نوید عباسی معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرماندار پردیس و نمایندگانی از بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، شرکت عمران شهر پردیس، ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نیروی انتظامی، گاز و شرکت آزادراه تهران پردیس به‌منظور بررسی عملکرد ادارات مرتبط، در بارش‌های گذشته و اتخاذ تمهیدات لازم برای بارش‌های آینده در محل فرمانداری برگزار شد و طی آن این ادارات گزارش اقدامات خود را ارائه کردند.

در این نشست مقرر شد با توجه به گره‌های ترافیکی ایجادشده در برخی معابر در زمان بارش‌های گذشته، دستگاه‌های اجرایی ضمن آماده‌باش کامل نیروهای خدماتی و اجرایی، نسبت به تأمین و استقرار ادوات و ماشین‌آلات در اماکن مناسب اقدام کرده و سوخت موردنیاز ماشین‌آلات سبک و سنگین و شن و نمک برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر را به‌طور کامل ذخیره کنند.

انتشار اخبار مربوط به مواقع اضطراری با هماهنگی دبیرخانه این شورا برای جلوگیری از درج اخبار متناقض، اهتمام بیشتر ادارات به استقرار کشیک و همکاری با فرمانداری در این زمینه، همکاری شرکت عمران و شهرداری پردیس برای تعیین نحوه خدمات‌رسانی و برف‌روبی فازهای جدید، بازدید مشترک نمایندگان فرمانداری و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بخشداری‌ها و پلیس‌راه از جاده قدیم جاجرود برای رفع موانع و ایمن‌سازی مسیر، تهیه و تأمین دو دستگاه جرثقیل سبک و سنگین توسط شهرداری‌ها برای مواقع اضطراری و انجام هرگونه حفاری پس از اخذ مجوز از ادارات مربوطه برای جلوگیری از قطع انشعابات، مصوبات این نشست را تشکیل می‌داد.


  
  

اختصاص زمین و تامین اعتبار احداث ساختمان برای ادارات شهرستان پردیس که در ساختمان

اختصاص زمین و تامین اعتبار احداث ساختمان برای اداراتی که در ساختمان‌های استیجاری شهرستان پردیس مستقر هستند از مصوبات نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان پردیس بود.

به گزارش بیان ملی صادق بنیادی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار پردیس در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان پردیس با اشاره به راهکارهای افزایش سطح رضایتمندی شهروندان و مراجعان از نحوه عملکرد ادارات و ارتقای خدمات و پاسخگویی نهادهای عمومی، با اشاره به به بازدیدهای دوره ای معاونان فرماندار از ادارات شهرستان پردیس، اظهار کرد: برخی از ادارات با کمبود نیرو و تجهیزات و همچنین نامناسب بودن فضای اداری مواجه هستند که باید هرچه سریعتر برطرف شود.

وی افزود: اخلاق مداری، حرکت بر اساس قانون، صبر حوصله پرسنل ادارات و ایجاد شرایط مناسب رفاهی برای مراجعان را از جمله راهکارهای حفظ حقوق شهروندی دانست و گفت: رعایت این موارد می تواند کمبودهای موجود را تا حد زیادی برطرف سازد و انتظار ما از روسای ادارات نیز همین موضوع است.

معاون فرماندار پردیس از روسای ادارات و نهادهای شهرستان پردیس خواست ارزیابی عملکرد واحدهای تحت پوشش خود را بر اساس دستورالعمل های موجود انجام داده و گزارش لازم را با توجه به صحت، دقت و سرعت به فرمانداری ارسال کنند تا بتوان ضمن بررسی وضعیت ادارات، برنامه های لازم را برای رفع مشکلات به کار گرفت.

در پایان افراد حاضر به بیان پیشنهادات خود پرداختند و مقرر شد نشست های آسیب شناسی و ارائه راهکار به منظور پیشگیری از فساد اداری با محوریت اداره بازرسی فرمانداری برگزار شود همچنین ایجاد روحیه انتقادپذیری بین پرسنل توسط برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد تبلیغات محیطی و آرامش نسبی برای کارکنان در محیط اداری و ارزیابی عملکرد کارکنان در دوره های مختلف در دستور کار ادارات قرار گیرد.

برگزاری دوره های فضائل اخلاقی برای کارمندان، برگزاری جلسات زیرمجموعه ستاد در هر اداره در راستای رفع مشکلات موجود و بهبود امور، نصب تابلوهای مربوط به منشور حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در ادارات، ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته بر اساس دستورالعمل های صادره، برگزاری جلسه با مدیران استانی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص زمین و تامین اعتبار ساخت احداث ساختمان برای اداراتی که در ساختمانهای استیجاری مستقر هستند مصوبات نشست بود.